Quantumcomputers kunnen vele malen complexere berekeningen uitvoeren vergeleken met hun klassieke tegenhangers. De verwachting is dat quantumcomputers een revolutionaire innovatie met zich mee gaan brengen voor veel verschillende vakgebieden. Quantum AI Marketing bereidt zich voor om quantumcomputers ook in de toekomst voor marketing te gaan gebruiken.
Sinds het ontstaan van het internet is marketing – en daarmee de manier van adverteren – compleet veranderd. In plaats van moeizaam gebruik van enquêtes en peilingen om data te verzamelen over de gebruiker en klantengedrag, wordt deze stroom van data nu continu en automatisch aangeleverd via het internet aan de analyst. Nooit eerder is het zo makkelijk geweest om informatie te verzamelen over uw (potentiële) klanten, deze vervolgens te evalueren en toe te passen in het ontwerp van gericht adverteren en marketingsmaatstaven.
Socialmedianetwerken (Facebook en Instagram) en Google worden gebruikt om hele sterke en complexe gebruikersprofielen op te stellen. Op die manier kunnen bedrijven heel gericht adverteren om zo de juiste doelgroep te bereiken. Verder versterkt communicatie via e-mail en social media de loyaliteit en duurzaamheid.
Dankzij het krachtige rekenvermogen van quantumcomputers en op maat gemaakte specifiek ontwikkelde quantumalgoritmes kunnen quantumcomputers de effectiviteit van digitale marketing naar een totaal nieuw niveau brengen. Door deze superrekenkracht kunnen ze ook vele malen meer data in nog kortere tijd verwerken door het uitvoeren van complexe analyses en simulaties. Daarmee worden dus totaal nieuwe mogelijkheden gecreëerd.
De grote dataverwerkingskracht van quantumcomputers verbreedt de mogelijkheden voor complexe simulaties van systemen.
Quantumcomputers kunnen door het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) algoritmes veel meer variabelen tegelijk onderzoeken en hier verbanden in terugvinden. Zo kunnen quantumcomputers voorspellingen doen die nog vele malen accurater zijn dan de voorspellingen van reguliere computers. Dergelijke simulaties zouden in het bijzonder een belangrijke rol kunnen spelen in de advertentieplanning. Uit de enorme hoeveelheid beschikbare data kan met behulp van de quantumcomputer en AI-algoritmes voorspellingen worden gedaan rondom wanneer en welke advertenties de hoogst waarschijnlijke doeltreffendheid hebben. De factoren die nodig zijn voor de voorspellingen zijn zo ruim dat een mens dat niet kan vatten en zelfs de conventionele computers, gecombineerd met AI algoritmes, dit binnen een redelijke tijd niet aankunnen. Dat gezegd hebbende, kunnen quantumcomputers met daarop geïmplementeerde AI-systemen een vernieuwer zijn in de wereld van digitale marketing.